در این مقاله قصد داریم به شما توضیح دهیم که impression (ایمپرشن) به چه معناست؟
ایمپرشن چیست
ایمپرشن به معنای تعداد دفعات نمایش محتوای سایت شما در نتایج موتورهای جستجو است. که این نتیجه شامل لینک صفحات اسنیپت، کراسل، Knowledge Graph و … است. هنگامی که کاربر عبارتی را در موتورهای جستجو نظیر گوگل سرچ می کند و نتایجی از سایت شما به کاربر نمایش داده می شود برای سایت شما یک ایمپرشن محسوب می شود.
چگونه Impression را بررسی کنیم؟
شما می توانید با استفاده از گوگل سرچ کنسول تعداد ایمپرشن هر صفحه را بررسی کنید. در مباحث سئو و بهینه سازی کلمات کلیدی دانستن ایمپرشن به شما کمک خواهد کرد. برای مشاده تعداد ایمپرشن در گوگل سرچ کنسول به قسمت Search result رفته و سپس در قسمت New یک کوئری ایجاد کنید. این کوئری می تواند بر اساس کلمات کلیدی یا لینک صفحه خاصی باشد.
سپس می توانید تعداد ایمپرشن و پوزیشین هر کوئری را در بازه های زمانی مورد نظرتان از هفت روز تا دوازده ماه تعیین کنید.
تفاوت Reach و impression چیست؟
معمولا بازاریاب ها با این دو اصطلاح مواجه می شوند. ریچ تعداد کل نفراتی است که محتوای شما را می بینند در حالی که ایمپرشن تعداد دفعاتی است که محتوای شما نمایش داده می شود.
تفاوت CTR و impression چیست ؟
نرخ کلیک یا CTR معیاری است که تعداد دفعات کلیک کاربران بر روی سایت شما در صفحه نتایج گوگل نشان می دهد.
CTR درصدی است که کاربران در نتایج جستجو بر روی لینک سایت شما کلیک می کنند. CTR از تقسیم تعداد دفعات کلیک بر تعداد دفعات نمایش سایت شما یا ایمپرشن محاسبه می شود. این مقدار برای صفحات و کلمات کلیدی مختلف متفاوت است.
قوانین ثبت دیدگاه